Mirisna breskva


Najzastupljeniji vitamini u breskvi su A, C, E, K i B3.
Od minerala tu su kalij, bakar, mangan, magnezij, željezo, kalcij, fosfor i selen.
Sadrži folnu kiselinu, klorogensku kiselinu, karotenoide, rutin, kvercetin, katehine, vlakna, ugljikohidrate te nešto manje količine bjelančevina i masti.




Zahvaljujući snažnim antioksidansima - vitaminima C i E - breskva može biti od velike koristi u održavanju zdravlja cijelog organizma.
Antioksidansi štite stanice od negativnog djelovanja slobodnih radikala i tako sprječavaju brojne zdravstvene probleme.
Osim toga vitamin C pomaže u borbi protiv alergija, virusnih i baterijskih infekcija, bolesti dišnih putova te niza drugih oboljenja.

Vitamin E osobito je učinkovit u prevenciji nastanka arterijskog plaka, suženja arterija i razvoja ateroskleroze.
Zahvaljujući vitaminu B2, plodovi breskve su odličan saveznik dobrog vida te lijepe i zdrave kože.
Visoki udio kalija u plodu breskve zaslužan je za sprečavanje bubrežnih oboljenja kao i za prevenciju čira na želucu.
Vlakna prisutna u ovim ukusnim plodovima pospješuju detoksikaciju organizma, čuvaju zdravlje srca i krvnih žila, pomažu u regulaciji razine šećera u krvi te doprinose zdravoj probavi.
Bioflavonoid rutin pridonosi jačanju kapilara, pomaže u uklanjanju proširenih vena, snižava štetan LDL kolesterol te smanjuje rizik od srčanih bolesti.

Kao izvrstan izvor vitamina C, snažnog antioksidansa, breskva može pomoći u borbi protiv djelovanja slobodnih radikala koji su poznati uzročnici raka.
Vlakna iz svih vrsta voća i povrća pa tako i iz breskve također se povezuju sa smanjenim rizikom od raka, osobito raka debelog crijeva.
Vlakna, kalij, vitamin C i kolin iz bresaka doprinose očuvanju zdravlja srca.


Redovita konzumacija breskvi može pomoći u kontroli visokog kolesterola, koji predstavlja rizični faktor za nastajanje krvožilnih i srčanih bolesti.
Breskve sadrže fenolne spojeve koji sprječavaju stvaranje LDL kolesterola.

Nedostatak magnezija se može negativno odraziti na funkcioniranje središnjeg živčanog sustava, u smislu povišene aktivnosti živčanih signala.
Prisustvo magnezija u breskve smiruje živčani sustav, opušta mišiće, ublažava nemir i tjeskobu te prevenira stres i depresiju.

Beta-karoten je odgovoran za zdravlje očiju, a breskve sadrže veliku količinu tog antioksidansa.
Ovaj provitamin njeguje i štiti mrežnicu oka od slobodnih radikala, te sprječava kataraktu i senilnu makularnu degeneraciju.

Zbog prisutnosti širokog raspona vitamina i minerala breskva je izvrsna namirnica za trudnice.
Mineral kalij pomaže u otklanjanju mišićnih grčeva i općeg umora koji su česta pojava tijekom trudnoće.
Vitamin C doprinosi zdravom razvoju kostiju, zubi, kože, mišića i krvnih žila bebe.
On također pomaže u apsorpciji željeza, što je izuzetno važno za vrijeme trudnoće.
Folati prisutni u breskvi potiču pravilan razvoj srca, mozga i lubanje fetusa te pomažu u sprečavanju defekata neuralne cijevi.


Breskve sadrže vrlo malo kalorija pa se smatraju odličnim saveznikom zdravog mršavljenja.
Klorogenska kiselina, spoj prisutan u nekim vrstama voća i povrća, pa i u breskvi, znanstveno dokazano pospješuje sagorijevanje nagomilanih masnoća u tijelu i tako doprinosi mršavljenju.
Vlakna iz ovih ukusnih plodova, osim što pružaju osjećaj sitosti doprinose i regulaciji razine šećera u krvi te tako sprečavaju nastanak masnih naslaga.

Vitamin C igra važnu ulogu u formiranju kolagena - proteina čiji se nedostatak posebno negativno odražava na koži.
Ovaj vitamin, ako se konzumira u svom prirodnom obliku ili ako se nanosi na kožu lokalno, može smanjiti bore, prevenirati oštećenja kože uzrokovane suncem te općenito poboljšati cjelokupnu strukturu kože.
Vitamin E prisutan u ovom voću štiti i hidratizira kožu i doprinosi njezinom oporavku od oštećenja uzrokovanih djelovanjem slobodnih radikala.
Vitamin A također vlaži kožu, poboljšava njezinu teksturu, usporava znakove starenja i doprinosi svježem i zdravom izgledu kože.


Blogger Tricks


Moćni dud ili murva


Plodovi duda sadrže slobodne organske kiseline (limunska i jabučna), vitamine C, B, K, A, i E, željezo, kalij, mangan i magnezij, pektine i druge korisne tvari.
Posjeduju veliku količinu antioksidansa antocijanina.



U liječenju se koriste plodovi, listovi i kora.

Crni dud

Ljekovita svojstva crnog duda zaista su brojna.
U narodnoj medicini koristi protiv upale mokraćnih kanala, bolesti usne šupljine i grla, epilepsije, depresije, nesanice, vrtoglavice te kod ugriza buba i zmija.
Svježi nedozreli dudovi primjenjuju se protiv proljeva, a zreli kao blag laksativ.
Njihov sok dobar je i za lakše iskašljavanje, znojenje i mokrenje te za ispiranje kod upala grla i usta.
List crnog duda poznati je pučki lijek za snižavanje i regulaciju šećera u krvi pa se često primjenjuje u čajnim mješavinama za dijabetes.

Bijeli dud

Bijeli dud ima veliku primjenu u kozmetici.
Nalazi se u sastavu mnogih kozmetičkih preparata za izbjeljivanje kože, uklanjanje mrlja i pjega, jer sadrži inhibitore koji smanjuju sintezu melanina.
Također se upotrebljava u sastavu preparata protiv starenja kože, za tretman kože oko očiju, za toniziranje i čišćenje lica.
U liječenju se koristi slično kao i crni dud.
Djeluje kod artritisa, očnih bolesti, slabosti organizma i za opuštanje nervnog sustava.


Kora duda
Gorka kora korijena duda koristi se kao lijek protiv crijevnih parazita, naročito trakavice.
Liječi bolesti crijeva, želuca, dispepsiju te pomaže kod trovanja hranom, alkoholom i gljivama.
Prah dobiven od kore duda upotrebljava se izvana u obliku melema za brže zarastanje rana, a uvarak od kore pije se protiv povišenog krvnog tlaka.


Ljekovita svojstva duda:

pomlađuje organizam
tjera parazite
regulira razinu šećera u krvi
smanjuje rizik od degenerativnih bolesti
jača bubrege
čisti jetru
pomaže kod zatvora
poboljšava krvnu sliku
ublažava simptome gripe i prehlade
pomaže kod trovanja hranom, alkoholom, gljivama
sprječava nastanak sijedih vlasi
ubrzava zarastanje rana
koristi se protiv visokog tlaka


Ljekovitost u crvenom ribizu


Crveni ribiz sadrži protide, jabučnu, citričnu i tartaričnu kiselinu i gama-linolensku kiselinu.
Bogat je kalcijem i fosforom. Također obiluje vitaminima B skupine (B1, B2, B3 i B6), C, A i K.




 Odličan je izvor antioksidansa i minerala koji poboljšavaju kvalitetu kože i kose.
Pomaže u detoksikaciji tijela kao i eliminaciji slobodnih radikala, pa tako povećava otpornost organizma na bolesti.
Sadrži vitamin C i željezo koje pomaže njegovo bolje iskorištavanje pa je izvrstan izbor za sve koji se bore s anemijom.
Vitamin C ima i antihistaminska svojstva koja smanjuju djelovanje alergena, štiti od bakterija i virusa i olakšava tegobe astme.

Sadrži kalij koji je važan za zdravlje srca i kvalitetan rad cijelog organizma.
Prevenira hipertenziju, snižava krvni tlak i pomaže u smanjenu rizika od moždanog udara.
Ima znatnu količina vitamina K, koji pomaže kod zdravog grušanja krvi.
Ovaj vitamin zadužen je i za održavanje zdravih kostiju jer regulira ugradnju kalcija u kosti, pa je stoga preporučljiv kod osteoporoze.

 Crveni ribiz ima odlično laksativno djelovanje.
S obzirom na sadržaj vlakana, njegova redovita konzumacija potiče rad crijeva i želuca te na prirodan način ubrzava probavu.
Crveni ribiz je također poznati diuretik jer potiče eliminaciju mokraćne kiseline, što je korisno za oboljele od gihta ili reumatskih bolesti.

Sjemenke unutar plodova crvenog ribiza sadržavaju gama-linolensku kiselinu koja povoljno djeluje na snižavanje povišenog krvnog tlaka, bolova i upala, ublažava alergijske reakcije i probleme s kožom.  Dobro ih je koristiti za ublažavanje PMS-a, alergija, napetosti i stresa te psorijaze i ekcema.

Lišće crvenog ribiza koristi se pak u obliku čaja za liječenje tegoba jetre.
Korijen je djelotvoran kod problema s mokraćnim putevima i izvrsno je sredstvo za izbacivanje viška bjelančevina iz urina.
Izgnječene bobice u vanjskoj primijeni koriste se za obloge kod povreda, posjekotina i opekotina.


Dobrobiti crvenog ribiza:

snažniji imunitet
manji rizik od raka crijeva
prevencija srčanih bolesti
niži krvni tlak
zdravije kosti
kvalitetnija probava
čista koža

Riznica zdravlja u trešnji



Odličan su izvor vitamina A, B1, B2, B3, B6, C i K i minerala kalija, kalcija, željeza, bakra, mangana, magnezija, fosfora i cinka.


Sadrže prehrambena vlakna, celulozu, pektin, organske kiseline (jabučnu, limunsku, vinsku) i nešto proteina i ugljikohidrata.

Zbog bogatstva antioksidansa trešnje su izvrsni borci protiv slobodnih radikala, koji svojim djelovanjem višestruko štete ljudskom organizmu.

Posebno su bogate antocijaninima i proantocijaninima.

Ovi antioksidansi su odlični saveznici u suzbijanju simptoma astme i alergija, a poznati su i kao snažna prirodna protuupalna sredstva.

Potiču proizvodnju kolagena - proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva.

Istraživanje provedeno na američkom univerzitetu u Vermontu dokazalo je da antocijanini djelotvorno ublažavaju upale mišića te grčeve u listovima nogu.


Plodovi trešnje bogati su luteinom, zeaxantinom i beta-karotenom - spojevima koji su poznati "čistači" slobodnih radikala, potvrđenih uzročnika raka.
U njima je također obilno prisutan i kvercetin, biljni pigment iz skupine flavonoida.
Prema rezultatima mnogobrojnih istraživanja ovaj spoj zbog svojih snažnih antikancerogenih svojstava značajno doprinosi prevenciji raka.


Kalij sakriven unutar slatkih trešnjinih bobica značajno doprinosi zdravlju srca. Konzumacija namirnica bogatih ovim mineralom može biti od koristi u regulaciji krvnog tlaka, srčanih otkucaja i električne aktivnosti u srcu.
I magnezij doprinosi očuvanju srčanih funkcija. On pomaže u regulaciji srčanih otkucaja, smanjuje rizik od srčanog udara te pospješuje oporavak nakon srčanog udara.
Steroli - biljni spojevi iz trešanja - pomažu na prirodan način sniziti kolesterol.
Utvrđeno je da konzumacija namirnica bogatih ovim spojevima može smanjiti vrijednosti LDL (lošeg kolesterola) i do 20%.



Trešnje su poznate po svojoj sposobnosti ublažavanja upala.
Antocijanini, spojevi koji daju trešnjama njihovu crvenu boju, imaju snažan protuupalni učinak.
Ovi spojevi imaju sposobnost inhibirati enzime koji igraju ključnu ulogu u proizvodnji prostaglandina - prirodnih kemikalija koje sudjeluju u upali.
Redovita konzumacija trešanja unutar 28 dana dovodi do smanjenja biokemijskih znakova upale u krvi.
Konzumiranje trešanja može pomoći protiv kroničnih bolesti kao što su giht, artritis, fibromialgija (bolno stanje mišića), sportskih ozljeda i mnogih sličnih zdravstvenih tegoba.


Plodovi trešnje ili njihov sok imaju sposobnost smanjiti ili u potpunosti otkloniti bolove te fizičku i mentalnu iscrpljenost. Ispijanjem soka od trešnje se može u roku od 24 sata povratiti čak 90% snage izgubljene tijekom sportskih aktivnosti ili napornog fizičkog rada. 20 trešanja učinkovitije je od jedne tablete aspirina.


Trešnje su izvrstan diuretik što znači da pospješuju izlučivanje mokraće.
Osim plodova trešnje u narodnoj se medicini već stoljećima koriste i peteljke.
Od njih se pripremaju čajevi koji se koriste za otapanje bubrežnih kamenaca, čišćenje mokraćnih puteva, za pojačano izlučivanje mokraće kao i za upalu bubrega i mokraćnih kanala.



Ovo supervoće smatra se izvrsnim izvorom minerala bora, koji izuzetno povoljno utječe na zdravlje i kvalitetu kostiju.
Tu je i kalcij čiji nedostatak s vremenom može dovesti do gubitka koštane mase.
Minerali bakar i magnezij prisutni u plodovima trešnje također su od velike važnosti za zdravlje kostiju.
Osim toga magnezij je neophodan za apsorpciju kalcija i njegovu ugradnju u kosti, što ga čini ključnim faktorom u prevenciji osteoporoze i lomova kostiju.



Nervoza, razdražljivost, glavobolja, nemiran san i slične tegobe mogu se javiti kao posljedica neuravnoteženosti hormona, viška stresa i nezdravih životnih navika.
Za prevenciju i eliminaciju ovih problema odlično prirodno rješenje može biti melatonin prisutan u trešnjama.
Ovaj hormon što ga luči epifiza ima umirujuće djelovanje na neurone u mozgu, smiruje živčani sustav, pomaže vam da lakše i mirnije spavate.
Osim što ima blagi sedativni učinak, melatonin prema nekim studijama može biti od koristi i kod opeklina od sunca, sindroma iritabilnog crijeva i epilepsije.



Trešnje imaju vrlo malo masnoća i niskokalorične su.
100 g trešanja ima svega 63 kcal
Sadrže visoki udio vode koja povećava razinu energije i ubrzava metabolizam.
Zahvaljujući vlaknima i pektinu ovi plodovi doprinose osjećaju sitosti. Antocijanini iz tamnih trešanja mogu smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu te sniziti razinu kolesterola i šećera u krvi.
Tiamin, riboflavin i vitamin B6 sadržani u trešnjama od vitalnog su značaja za metabolizam i pretvaranje hranjivih tvari u energiju, što ide u prilog onima koji nastoje smršavjeti.


Zahvaljujući svom sastavu trešnje vam mogu pomoći u nastojanju da usporite pojavu znakova starenja, kao što su bore, celulit, suhoća kože i kose i sl.
Dobar su izvor vitamina A, u obliku beta-karotena koji ima važnu ulogu u mnogim funkcijama organizma.
Beta-karoten pospješuje rast kostiju i zubi, održava kožu zdravom i štiti od infekcija.
Neophodan je i za zdravlje očiju i očuvanje dobrog vida.
Trešnje, sok od trešanja kao i čaj od njihovih peteljki u narodnoj medicini primjenjuju se za njegu i obnovu suhe kože te za uklanjanje podočnjaka.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi