Ljekovitost u crvenom ribizu


Crveni ribiz sadrži protide, jabučnu, citričnu i tartaričnu kiselinu i gama-linolensku kiselinu.
Bogat je kalcijem i fosforom. Također obiluje vitaminima B skupine (B1, B2, B3 i B6), C, A i K.




 Odličan je izvor antioksidansa i minerala koji poboljšavaju kvalitetu kože i kose.
Pomaže u detoksikaciji tijela kao i eliminaciji slobodnih radikala, pa tako povećava otpornost organizma na bolesti.
Sadrži vitamin C i željezo koje pomaže njegovo bolje iskorištavanje pa je izvrstan izbor za sve koji se bore s anemijom.
Vitamin C ima i antihistaminska svojstva koja smanjuju djelovanje alergena, štiti od bakterija i virusa i olakšava tegobe astme.

Sadrži kalij koji je važan za zdravlje srca i kvalitetan rad cijelog organizma.
Prevenira hipertenziju, snižava krvni tlak i pomaže u smanjenu rizika od moždanog udara.
Ima znatnu količina vitamina K, koji pomaže kod zdravog grušanja krvi.
Ovaj vitamin zadužen je i za održavanje zdravih kostiju jer regulira ugradnju kalcija u kosti, pa je stoga preporučljiv kod osteoporoze.

 Crveni ribiz ima odlično laksativno djelovanje.
S obzirom na sadržaj vlakana, njegova redovita konzumacija potiče rad crijeva i želuca te na prirodan način ubrzava probavu.
Crveni ribiz je također poznati diuretik jer potiče eliminaciju mokraćne kiseline, što je korisno za oboljele od gihta ili reumatskih bolesti.

Sjemenke unutar plodova crvenog ribiza sadržavaju gama-linolensku kiselinu koja povoljno djeluje na snižavanje povišenog krvnog tlaka, bolova i upala, ublažava alergijske reakcije i probleme s kožom.  Dobro ih je koristiti za ublažavanje PMS-a, alergija, napetosti i stresa te psorijaze i ekcema.

Lišće crvenog ribiza koristi se pak u obliku čaja za liječenje tegoba jetre.
Korijen je djelotvoran kod problema s mokraćnim putevima i izvrsno je sredstvo za izbacivanje viška bjelančevina iz urina.
Izgnječene bobice u vanjskoj primijeni koriste se za obloge kod povreda, posjekotina i opekotina.


Dobrobiti crvenog ribiza:

snažniji imunitet
manji rizik od raka crijeva
prevencija srčanih bolesti
niži krvni tlak
zdravije kosti
kvalitetnija probava
čista koža
Blogger Tricks


Riznica zdravlja u trešnji



Odličan su izvor vitamina A, B1, B2, B3, B6, C i K i minerala kalija, kalcija, željeza, bakra, mangana, magnezija, fosfora i cinka.


Sadrže prehrambena vlakna, celulozu, pektin, organske kiseline (jabučnu, limunsku, vinsku) i nešto proteina i ugljikohidrata.

Zbog bogatstva antioksidansa trešnje su izvrsni borci protiv slobodnih radikala, koji svojim djelovanjem višestruko štete ljudskom organizmu.

Posebno su bogate antocijaninima i proantocijaninima.

Ovi antioksidansi su odlični saveznici u suzbijanju simptoma astme i alergija, a poznati su i kao snažna prirodna protuupalna sredstva.

Potiču proizvodnju kolagena - proteina ključnog za zdravlje kože, kostiju i vezivnog tkiva.

Istraživanje provedeno na američkom univerzitetu u Vermontu dokazalo je da antocijanini djelotvorno ublažavaju upale mišića te grčeve u listovima nogu.


Plodovi trešnje bogati su luteinom, zeaxantinom i beta-karotenom - spojevima koji su poznati "čistači" slobodnih radikala, potvrđenih uzročnika raka.
U njima je također obilno prisutan i kvercetin, biljni pigment iz skupine flavonoida.
Prema rezultatima mnogobrojnih istraživanja ovaj spoj zbog svojih snažnih antikancerogenih svojstava značajno doprinosi prevenciji raka.


Kalij sakriven unutar slatkih trešnjinih bobica značajno doprinosi zdravlju srca. Konzumacija namirnica bogatih ovim mineralom može biti od koristi u regulaciji krvnog tlaka, srčanih otkucaja i električne aktivnosti u srcu.
I magnezij doprinosi očuvanju srčanih funkcija. On pomaže u regulaciji srčanih otkucaja, smanjuje rizik od srčanog udara te pospješuje oporavak nakon srčanog udara.
Steroli - biljni spojevi iz trešanja - pomažu na prirodan način sniziti kolesterol.
Utvrđeno je da konzumacija namirnica bogatih ovim spojevima može smanjiti vrijednosti LDL (lošeg kolesterola) i do 20%.



Trešnje su poznate po svojoj sposobnosti ublažavanja upala.
Antocijanini, spojevi koji daju trešnjama njihovu crvenu boju, imaju snažan protuupalni učinak.
Ovi spojevi imaju sposobnost inhibirati enzime koji igraju ključnu ulogu u proizvodnji prostaglandina - prirodnih kemikalija koje sudjeluju u upali.
Redovita konzumacija trešanja unutar 28 dana dovodi do smanjenja biokemijskih znakova upale u krvi.
Konzumiranje trešanja može pomoći protiv kroničnih bolesti kao što su giht, artritis, fibromialgija (bolno stanje mišića), sportskih ozljeda i mnogih sličnih zdravstvenih tegoba.


Plodovi trešnje ili njihov sok imaju sposobnost smanjiti ili u potpunosti otkloniti bolove te fizičku i mentalnu iscrpljenost. Ispijanjem soka od trešnje se može u roku od 24 sata povratiti čak 90% snage izgubljene tijekom sportskih aktivnosti ili napornog fizičkog rada. 20 trešanja učinkovitije je od jedne tablete aspirina.


Trešnje su izvrstan diuretik što znači da pospješuju izlučivanje mokraće.
Osim plodova trešnje u narodnoj se medicini već stoljećima koriste i peteljke.
Od njih se pripremaju čajevi koji se koriste za otapanje bubrežnih kamenaca, čišćenje mokraćnih puteva, za pojačano izlučivanje mokraće kao i za upalu bubrega i mokraćnih kanala.



Ovo supervoće smatra se izvrsnim izvorom minerala bora, koji izuzetno povoljno utječe na zdravlje i kvalitetu kostiju.
Tu je i kalcij čiji nedostatak s vremenom može dovesti do gubitka koštane mase.
Minerali bakar i magnezij prisutni u plodovima trešnje također su od velike važnosti za zdravlje kostiju.
Osim toga magnezij je neophodan za apsorpciju kalcija i njegovu ugradnju u kosti, što ga čini ključnim faktorom u prevenciji osteoporoze i lomova kostiju.



Nervoza, razdražljivost, glavobolja, nemiran san i slične tegobe mogu se javiti kao posljedica neuravnoteženosti hormona, viška stresa i nezdravih životnih navika.
Za prevenciju i eliminaciju ovih problema odlično prirodno rješenje može biti melatonin prisutan u trešnjama.
Ovaj hormon što ga luči epifiza ima umirujuće djelovanje na neurone u mozgu, smiruje živčani sustav, pomaže vam da lakše i mirnije spavate.
Osim što ima blagi sedativni učinak, melatonin prema nekim studijama može biti od koristi i kod opeklina od sunca, sindroma iritabilnog crijeva i epilepsije.



Trešnje imaju vrlo malo masnoća i niskokalorične su.
100 g trešanja ima svega 63 kcal
Sadrže visoki udio vode koja povećava razinu energije i ubrzava metabolizam.
Zahvaljujući vlaknima i pektinu ovi plodovi doprinose osjećaju sitosti. Antocijanini iz tamnih trešanja mogu smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu te sniziti razinu kolesterola i šećera u krvi.
Tiamin, riboflavin i vitamin B6 sadržani u trešnjama od vitalnog su značaja za metabolizam i pretvaranje hranjivih tvari u energiju, što ide u prilog onima koji nastoje smršavjeti.


Zahvaljujući svom sastavu trešnje vam mogu pomoći u nastojanju da usporite pojavu znakova starenja, kao što su bore, celulit, suhoća kože i kose i sl.
Dobar su izvor vitamina A, u obliku beta-karotena koji ima važnu ulogu u mnogim funkcijama organizma.
Beta-karoten pospješuje rast kostiju i zubi, održava kožu zdravom i štiti od infekcija.
Neophodan je i za zdravlje očiju i očuvanje dobrog vida.
Trešnje, sok od trešanja kao i čaj od njihovih peteljki u narodnoj medicini primjenjuju se za njegu i obnovu suhe kože te za uklanjanje podočnjaka.

Prirodni antibiotik u hrenu


Hren je bogat mineralima i vitaminima, odlično čisti organizam i djeluje antikancerogeno kod malignih oboljenja u jetri, debelom i tankom crijevu, jednjaku i mjehuru.



Uzrok ovome je činjenica da sadrži sastojke koje inhibiraju navedene bolesti. Ti sastojci su glikozid sinigrin i alil izotiocianat, inače suvremenoj znanosti zanimljivi zbog svog antibiotskog i antikancerogenog djelovanja.

Alil izotiocianat djeluje pozitivno protiv širenja bakterija u hrani, što ga čini prirodnim konzervansom.

Hren je bogat vitaminom C, vitaminom B1, B6, željezom i kalcijem, dok ćemo magnezij, fosfor i vitamin B2 naći u nešto manjim količinama.

U zimskim danima zaštitit će nas od prehlade, te očistiti naše dišne puteve. Hren potiče probavu, rad srca i cirkulaciju, pomaže kod reume i podiže naš prirodni imunitet.

Prilikom liječenja ili pak pripremanja jela s hrenom koristi se uglavnom njegov korijen.
Korijen se uvijek riba na sitno ili reže na kolutiće, a nikad kuha, zbog toga što prilikom kuhanja nestaje eterično ulje koje on sadrži.
Da bi dobio svježinu i posebno ljut okus, korijen hrena potrebno je ostaviti da stoji u vodi 24 sata.
Nakon toga naribajte ga u vrhnje, juhu, ili bilo koje jelo po vašoj želji. Ljut i jak okus hrena pročistit će vaše sinuse i dišne puteve, bez obzira kako tešku hranu konzumirali.
Ako pak imate osjetljivu probavu, te teško podnosite ljutu hranu dodajte malo jabuke kako biste ublažili ovu žestinu.
Da biste odagnali glavobolju uzmite listove hrena, te ih pritisnite na bolno mjesto.
Isto tako, korijen hrena nariban u obloge pomoći će vam kod ozeblina, inficiranih rana, ukočenih mišića, reumatičnih zglobova i išijasa.

Ali nemojte pretjerati - preveliko korištenje hrena može izazvati plikove na koži. Ako imate problema sa štitnjačom i bubrezima preporučuje se da izbjegavate korištenje ove biljke.

Ukusne i zdrave sjemenke lana


Pripadaju jednoj od najstarijih ljudskih namirnica, bogate su omega-3 masnim kiselinama, topivim i netopivim vlaknima, proteinima, vitaminom B1, magnezijem, cinkom i selenom.


Zato zbog svojih iznimnih svojstava:

1. Štite od kardiovaskularnih bolesti

Zbog obilja zdravih masnih kiselina, uključujući omega-3 masne kiseline, sjemenke lana izvrsna su hrana za zdravo srce.
Sjemenke lana pomažu pri kardiovaskularnim oboljenjima i u oporavku nakon srčanog udara pa su djelotvorne u njegovoj prevenciji.
Također smanjuju naslage u arterijama i upale koje uzrokuju gubitak elastičnosti krvnih žila.

2. Ublažavaju simptome menopauze

Mogu pomoći u ublažavanju valunga, kod promjena raspoloženja i osjećaja suhoće u intimnom području. Sjemenke lana mogu pomoći i ženama koje imaju problema sa začećem i neredovitim ciklusom.

3. Snižavaju kolesterol

Redovito korištenje sjemenki lana pomaže u smanjenju razine štetnog LDL kolesterola u organizmu.
Sjemenke lana sadrže i topiva vlakna koja pomažu u sprječavanju apsorpcije kolesterola u tijelu.
Za snižavanje LDL kolesterola, preporuka su 2-4 čajne žličice mljevenih sjemenki lana dnevno.

4. Pomažu u skidanju kilograma

Zdrave masnoće i vlakna glavni su sastojci sjemenki lana koje će vam pomoći pri mršavljenju, uz obilje B vitamina, magnezija, cinka i kalija.
Ublažavaju apetit te daju dugotrajan osjećaj sitosti.
Liječe upale, još jedan važan faktor zbog kojeg ponekad ne možete izgubiti ni dkg – otkriveno je da tijelo pod upalom ima tendenciju zadržavanja viška kilograma.
Za ovu svrhu, koristite ih cijele, ne mljevene – pospite njima salate, juhe, jogurte te voćne i povrtne sokove.

5. Smanjuju rizik od raka

Sjemenke lana učinkovite su u suzbijanju raka dojke, prostate, jajnika i debelog crijeva, otkriveno je u posljednjim studijama koje je objavio američki Nacionalni institut za istraživanje raka (NCI).
Lignani iz sjemenki lana zaustavljaju enzime u metabolizmu hormona koji su odgovorni za rast i širenje stanica raka.
Sjemenke lana i laneno ulje bogati su i alfa linoleičnom kiselinom, koja ima snažno djelovanje protiv raka.

6. Stabiliziraju razinu šećera u krvi

Kod osoba koje boluju od dijabetesa tipa 2, sjemenke lana pomažu u regulaciji razine šećera u krvi.
Posljedično, sjemenke lana štite dijabetičare od bolesti bubrega i srčanih oboljenja, a mogu se koristiti s postojećom terapijom.


7. Poboljšavaju probavu

Zahvaljujući obilju vlakana, sjemenke lana su hrana koju voli vaš probavni sustav.
Omogućavaju brži i lakši protok hrane kroz crijeva te kvalitetniju apsorpciju nutrijenata koje ste unijeli obrokom.
Sjemenke lana i laneno ulje djeluju i kao prirodni laksativ te ublažavaju nadutost i zatvor.
Koristite ih s dosta vode, kako biste nadoknadili izgubljenu tekućinu.

Ako bolujete od sindroma iritabilnog crijeva i Chronove bolesti, za vas sjemenke lana nisu preporučljive.

8. Čiste organizam

Ove male sjemenke izvrsno su prirodno sredstvo za čišćenje organizma, izbacivanje toksina i kolesterola te su pravi prijatelj jetre i probavnog sustava.
Jačaju imunitet i pomoći će vam u rješavanju simptoma kroničnog umora, slabosti, upala i zatvora koji se u tijelu javljaju kao znak nakupljenih toksina.

9. Jačaju kosu i potiču njen rast

Ako imate problema sa slabom, beživotnom kosom koja se lomi i ispada, onda svakako uključite sjemenke lana u vaš jelovnik.
Omega 3 masne kiseline u sjemenkama lana njeguju kosu, brinu se da bude zdrava i sjajna, a vitamin E njeguje korijen kose i vlasište.
Pomažu kod gubitka kose, potiču njenu obnovu i rast.
Mogu pomoći i u slučajevima kada su uzrok gubitku kose problemi sa psorijazom i drugim bolestima.

10. Hidratiziraju kožu i uklanjaju bore

Sjemenke lana i laneno ulje prirodno su sredstvo za njegu vaše kože.
Pomažu smanjiti osjećaj suhoće, ukloniti akne, crvenilo, ekceme, kožne alergije i ublažiti opekline od sunca.
Kao snažno protuupalno sredstvo, uspješno djeluju protiv osipa, iritacija na koži, a pomažu i bržem zacjeljivanju rana.
Obilje hranjivih sastojaka osigurat će vašoj koži kvalitetnu hidrataciju, pomladiti je i izbrisati bore.


Napomena


Kada uzimate lanene sjemenke, uvijek pijte dovoljno tekućine i nemojte ih uzimati više od preporučene doze, budući da imaju snažan utjecaj na probavu.
Osobe koje koriste terapiju za razrjeđivanje krvi, trebale bi se prije upotrebe posavjetovati s liječnikom.

Google oglasi

Popularni postovi zadnjih 7 dana

Google oglasi